Año: 2010
Autor: Walsh, Christopher, (ed.)
Otros autores: Apperley, Thomas, (ed.)
Título revista: Digital Culture & Education
Año; mes; volumen; (nº): págs de la revista: 2010; mayo; 2;
(número especial)
Idioma: Inglés
Fuente: Digital Culture & Education (DCE)
Formato: Web
Temáticas: Educación, Tecnologías de la información y la comunicación
Otras temáticas: Redes sociales
Descriptores: educación, nuevas tecnologías, internet, videojuegos
Resumen:
SUMARIO
- Special themed issue: Beyond ‘new’ literacies / Dana J. Wilber
- The language of Webkinz: Early childhood literacy in an online virtual world / Rebecca W. Black
- Classroom uses of social network sites: Traditional practices or new literacies? / Maryam Moayeri
- Talking past each other: Academic and media framing of literacy / Katherine Oganeyova
- Education remix: New media, literacies, and the emerging digital geographies / Lalitha Vasudevan
- Digital Technologies and performative pedagogies: Repositioning the visual / Kathryn Grushka & Debra Donnelly
- Improvable objects and attached dialogue: New literacy practices employed by learners to build knowledge together in asynchronous settings / Rebecca Ferguson, Karen Littleton & Denise Whitlock