Observatorio de la Infancia en Andalucía OIA-A OIA-A youtube OIA 2.0 facebook twitter rss contacto
Está usted en: Inicio

Initial Teacher Education and Professional Development: international challenges and insights from History Education


60

Año: 2017

ISSN: 1575-0965

Título revista: Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado

Año; mes; volumen; (nº): págs de la revista: 2017; Abril; 20 (2); (57)

Idioma: Inglés

Fuente: Universidad de Murcia

Formato: Web

Temáticas: Educación

Descriptores: alumnos, historia, profesión docente

Resumen:
SUMARIO
:

Editorial
Tema monográfico:

  • Initial Teacher Education and Professional Development: international challenges and insights from History Education/ Cosme J. Gómez Carrasco y Katharine Burn

  • The historical significance of African liberation – the views of South African History Education students/ Johan Wassermann
  • Using a beginning history teacher’s consideration of students’ prior knowledge in a single lesson case study to reframe discussion of historical knowledge/ Catherine McCrory
  • Interculturality as an expression of humanist perspective: The young students’ ideas about the Conquest of America from Altan’s historical graphic narratives and Julierme’s History textbook/ Marcelo Fronza
  • Desarrollo de competencias emocionales en pre-adolescentes: el papel de padres y docentes/ M.ª Concepción Márquez-Cervantes y Martha Leticia Gaeta-González

Ir a página Web